In onze strategische kaders 2022-2026 beschrijven wij onze ambities voor deze periode.
Identiteit
Er worden drie pijlers van identiteit onderscheiden:
- de levensbeschouwelijk identiteit,
- de onderwijskundige identiteit en
- de schoolculturele identiteit
Levensbeschouwelijke identiteit
Omdat er sprake is van bijzonder en openbaar onderwijs wordt de levensbeschouwelijke identiteit op zowel stichtingsniveau als schoolniveau gehandhaafd en geborgd. Binnen VOMEO geldt dit voor zowel de open christelijke identiteit van CSG Dingstede als het openbare karakter van Stad & Esch.
Onderwijskundige identiteit
Voor wat betreft de onderwijskundige identiteit zijn er veel overeenkomsten tussen de scholen. Waar mogelijk worden verbindingen gelegd tussen de scholen om enerzijds de onderwijskundige profilering (onderwijsconcept en onderwijsaanbod) en anderzijds de onderwijskwaliteit te garanderen en naar een (nog) hoger niveau te tillen.
Schoolculturele identiteit
De schoolculturele identiteit is een belangrijk onderdeel van het karakter van de scholen en tegelijkertijd moeilijk in woorden uit te drukken. Het is het gevoel dat leerlingen, ouders en medewerkers krijgen als zij de school binnen lopen. De school past dan goed, of de klik is er niet. Leerlingen voelen zich er thuis of niet. Binnen beide scholen zijn er groepen medewerkers betrokken bij strategische thema’s zoals de missie, visie en identiteit van de scholen.